Szanowni Państwo,
Informujemy, że Zespół Szkół w Damnicy przystąpił do projektu pn. „Regionalne wsparcie rozwoju kompetencji kluczowych w pomorskich szkołach”, współfinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027.
Zaplanowane zajęcia dodatkowe dla dzieci będą realizowane w okresie kwiecień 2024r. – czerwiec 2025r.
Celem Grantu jest przyczynienie się do kształtowania i rozwoju kompetencji kluczowych uczniów oraz podniesienia kompetencji nauczycieli, w szczególności w szkołach o wynikach egzaminów zewnętrznych poniżej średniej wojewódzkiej, znajdujących się na obszarze gmin wiejskich i miejsko-wiejskich, zagrożonych trwałą marginalizacją, z wyłączeniem szkół specjalnych.
W ramach Grantu realizowane zadania będą obejmować:
- a) wsparcie uczniów polegające na: rozwijaniu kompetencji kluczowych, pomocy psychologicznej i doradztwie zawodowym;
- b) wsparcie nauczycieli polegające na podniesieniu ich kompetencji w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych uczniów, realizacji zindywidualizowanego procesu kształcenia, wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz stosowania aktywizujących metod i technik nauczania.
OGÓLNE ZASADY REALIZACJI FORM WSPARCIA DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU
- Przewidziane formy wsparcia dla grupy docelowej mają charakter nieodpłatny ( zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe, zajęcia rozwijające zainteresowania, wyjazdy do filharmonii, teatru, wycieczki, szkolenia i warsztaty dla nauczycieli i rodziców).
- Przedstawiciele grupy docelowej mogą uczestniczyć w kilku formach wsparcia, wg własnych potrzeb i możliwości.
- Zajęcia stacjonarne dla dzieci, odbywać się będą na terenie szkoły.
- Szkoła udostępni sale, zakupione wyposażenie i niezbędne materiały dydaktyczne i biurowe do realizacji zajęć dla dzieci, zgodnie z ich charakterem i potrzebami programowymi.
OGÓLNE ZASADY REKRUTACJI
- Rekrutacja do projektu będzie miała charakter ciągły, aż do momentu zrekrutowania grupy docelowej.
- Osoby będące przedstawicielami grupy docelowej mogą zgłosić chęć uczestnictwa w kilku formach wsparcia, poprzez złożenie formularza zgłoszeniowego do sekretariatu szkoły, do koordynatora projektu lub prowadzącego daną formę zajęć.
- Proces rekrutacji będzie przebiegał zgodnie z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn oraz dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, każdy z potencjalnych uczestników (uczeń/uczennica) będzie miał jednakowy dostęp do zaplanowanych w projekcie form wsparcia bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę lub pochodzenie etniczne, wyznanie czy światopogląd.
- Przewiduje się, że wszyscy uczniowie wezmą udział w projekcie na różnych jego etapach ( zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe, zajęcia rozwijające zainteresowania, wyjazdy do filharmonii, teatru, wycieczki). Otrzymają oni do wypełnienia formularze, w których rodzice zadeklarują uczestnictwo w projekcie.